Hei! Tänään ajattelin kertoo teille mun matkasta kuvien avulla:) Turhempia höpöttelyjä mennään vaan aiheeseen suoraan.

Tiistai 5.6.2018
Lähdettiin perheen kanssa joskus aamu yhdeltä ajamaan lentokentälle. Lentokentällä oltiin jo 4.30 ja jossain viiden aikoihin tavattiin jo ensimmäisiä matkaajia. Kello 5.30 meidän liideri saapui ja siitä lähti meijän matka kohti unelmien kahta viikkoa. Ystäviä sain jo lentokentällä ja lopulta kun meijän bussi lähti Heatrowlta Portsmounthiin mulla oli koko ryhmä kavereita. Portsmounthiin saaavuttuamme tapasimme paikallisen liiderimme (PARAS!) ja lähdimme yhdessä ilmatyynyaluksella saarelle. Sinne saavuttuamme tutustuimme paremmin ryhmäämme ja lopulta hostperheet tulivat meitä hakemaan. Meijän hostperheeseen kuului äiti, isä ja tytär. Ajo matka Rydestä Woottoniin oli ainoastaan jokin 20 minuuttia. Meijän hostperhe asui ihanalla alueella ja heidän talo oli tosi kiva! Iltapäivän/illan vietimme ainoastaan tutustuen ympäristöön ja toisiimme. Matkustus väsymyksen takia menimme jo ajoissa nukkumaan.

Heatrow:n lentokentältä. Juuri ennen passintarkastusta.

Kuva on ilmatyynyaluksesta, kun olimme menossa Portsmounthista Rydeen.

Keskiviikko 6.6.2018

Aamulla aikaeron takia heräsin jo klo5 ja siinä vietin aikaani yksinäni, kun kämppikseni nukkuivat vielä. Lopulta host-äiti herätti meidät ja kutsui aamupalalle. Meijän host-äiti oli tosi mukava ja teki joka aamu meille hyvän aamupalan. Meijän hostit heitti meidät kouluun ja päästiin tapaamaan meidän opettaja (PARAS). Koulussa me opiskeltiin jotain perusasioita ja sen jälkeen meillä oli lounas, jonka hostit pakkasi aamulla valmiiksi. Lounaan syötyämme lähdimme bussilla saaren toiselle puolelle The Needles Parkiin, joka siis on puisto jossa on kauppoja, ruoka paikkoja, pelihalleja, aktiviteettejä ja maisema hissi. Vietimme siellä pari tuntia aikaa ja sen jälkeen lähdimme ns. pääkaupunkiin Newportiin. Sieltä meillä alkoi ensimmäinen omatoiminen bussimatka ja totta kai, minä ja kämppikseni eksyttiin. Meijän bussi numeroa oli kaksi ja vain toinen meni meille, joten satuimme menemään juuri väärään. Onneksemme paikallinen liiderimme neuvoi puhelimen avulla meitä ja lopulta host-äitimme haki meidät. Kotimatkalla hän opetti meille myös mikä on pysäkkimme uudestaan ja kertoi, että on kaksi eri bussia. Söimme hostissa ruoan ja levähdimme hetken, kunnes lähdimme Newporttiin valokuva suunnistamaan. Se oli todella hauskaa! Suunnistuksen jälkeen lähdimme bussilla kotiin. Onneksemme tällä kertaa menimme oikeaan bussiin.

Molemmat kuvat sieltä puistosta!

Torstai 7.6.2018

Aamulla lähdimme taas kouluun. Onnistuimme vaihtamaan oikeaan jatko bussiin ja saapumaan koululle melkein ensimmäisinä. Oppitunneilla opiskelimme vielä joitain perusjuttuja (jotka tuli tarpeen, kun omat perustaidot on niin heikot) ja pelasimme meille jo tutuksi tullutta kulmapeliä. Pelissä tarkoituksena oli mennä yhteen neljästä kulmasta ja yksi oppilaista valitsi silmät kiinni yhden kulmista. Siinä kulmassa olleet joutuivat tässä tilanteessa takaisin omille paikoilleen. Kuulosti oudolta, mutta on tosi hauskaa! Lounaat söimme taas koulu alueen keskellä olevassa nurmikko alueella, johon totta kai koko ryhmä aina kokoontui! Iltapäivän aktiviteettinä meillä oli ”oritation walk”, jossa kävelimme eri tapaamispaikoille ja meille näytettiin paikkoja paremmin. Saimme vähän shoppailla ja nostaa rahaa Newportin keskustasta. Vietimme siis ensin Newportin keskustassa aikaa, jonka jälkeen bussilla menimme Rydeen katsomaan tapaamispaikkamme. Nää jutut oli tärkeitä ja oli tosi kiva kun liiderit selitti millä bussilla menemme minnekkin ettemme eksyisi. Aktiviteetin jälkeen menimme bussilla taas kotiin syömään. Noin kello 18 lähdimme bussilla taas kohti Newportia ja ilta-aktiviteettiä. Bussilla menee vain pari kymmentä minuuttia ja aktiviteetti alkoi vasta klo19. Ajoissa menimme, jotta pystyimme käymään kaupassa. Aktiviteettinä oli EF Areena, jossa pelataan ja leikitään eri pelejä. Tutustuttiin toisiimme paremmin vielä ja pidettiin hauskaa!

Tässä kuva, kun oltiin menossa bussilla Rydeen katsomaan paikkoja. Mulla tuolta päivältä ei ole muita kuvia.

Ens osa tulee toivottavasti pian! Siinä käsitellään mun ensimmäistä viikonloppua, Lontoon vierailua yms.